Fuxar på schemat

Det blev bara motion av herrarna i rött idag;)
Kom fram till att det vore en lämplig dag för Challe att vila idag då han kommer gå flera i rad sen (om inte vädret etc påverkar).. Match fick med vila, tkr inte han ska göra allt för mkt nu utan hinna tänka o ta till sig av det man gör med honom emellanåt ist.

Paddocken är helt blöt o lerig så jag red igenom Alco i skritt där o sedan tog jag grusvägen fram o tillbaka till Bakvången i trav o galopp. Han var aningen het o låg på men kunde ändå rida ihop honom rätt bra. Återigen tkr jag han/hästarna får mkt trevligare steg när man rider ut(: Det ger så mkt.

Armani linade jag i pessoat; testade o sätta kapson ovanpå tränset för o slippa ha linan i bettet o de funkade hur bra som helst.. Ska fortsätta göra så tror jag(:
Han var jätte duktig idag o LYSSNADE på mig :)

Väntas en storm som ska slå till med fullkraft i natt; tak hotas blåsa av mm av vad man kan läsa sig till..
O eftersom både jag o mammi jobbar morgon i morgon o måste släppa ut pållisarna klockan 5,30 o inte kommer kunna se om hagarna är hela så tror jag att de för första gången kommer bli tvugna att stå inne en hel dag (om vi räknar bort att de ska ridas)..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0