Igångsättning:)

Pallrade mig upp tidigt idag för o hinna med hästarna då jag börjar jobba kl 14.00
Vi började med Match; tänkte fortsätta där vi slutade sista i December. Nu är det ingen snö direkt kvar så vi vandrade upp på gräsfältet där jag började med att longera honom, hur snäll som helst.
Sedan hoppade Linda i stigbygeln lite grann o därefter satt hon upp helt själv utan att jag denna gång slängde upp henne..
Han rörde inte en min.. Började gå lite framåt o när hon sakta tar fram handen för att klappa honom på halsen blev han livrädd o satte av i full galopp runt mig; varv efter varv innan jag slutligen lyckades stanna honom.
Linda satt som med klister i baken.. :) Vi valde att hon skulle hoppa av o så gick vi tillbaka till paddocken ist där vi började om. Skrittade många varv runt idag och tränade på att kunna röra på armarna uppe från ryggen o klappa på honom osv. Efter ett tag slappnade han av och blev inte spec nervös när handen gled över halsen.

Sedan red vi ut på fuxarna; så from idag ska Armani börjas sättas igång igen.
Han var så sjuukt laddad och trippade på tårna säkert första halvan av rundan. Alco o jag försökte hålla oss ur vägen för Armani's rumpa då där lätt kommer ett eller två bakben flygande när han är uppspelt.
När vi skulle låta dom trava 5 meter innan vi skulle svänga av ner mot ån satte Armani av i galopp ist och när Linda bromsade honom svarade han med ett ordentligt luft språng som han avslutade med en rejäl spark..
Kul o se han pigg o glad men ibland är han lite väl överladdad;P
Resten av turen gick helt ok; det var bara Alco som satte iväg i galopp med mig ute på vägen efter att ha blivit rädd för "ingenting?!" ...

Amanda kommer och rider Challe i eftermiddag så honom behövde jag inte tänka på idag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0