Nu får det väl ändå bli vår snart!

Efter 3 dagar med evigt stormade bet jag ihop idag o motionerade hästarna.
Armani blev linad i måndags men betedde sig som en ohanterat ettåring (vilket jag förstår i sån kraftig storm)... O sen red Amanda Challe i tisdags, men annars har de stått tills idag.

Var blåsigt idag med men inte lika mkt som det har varit.
Med 20 par plagg + rånarluva o skidhandskar skrittade jag ut på Alco i morse innan de fick komma ut. Det enda jag höll på o förfrysa när jag kom tillbaka till stallet igen var tårna.. Av någon anledning kvittar det hur många par strumpor man har *morr*
Han i övrigt skötte sig bra:) Min ögonsten<3

Efter lite ärenden o slapp så tog jag mig ann Challe som jag testade att tömköra idag.
Han har aldrig varit med om det tidigare men det gick hur bra som helst, han var lite misstänksam över att få linan runt rumpan i början men accepterade det sedan o gick som en klocka.
Vi höll bara på en kortis då jag frös så det gjorde ont i ansiktet *brrr*

Emma kom sen, började med Match.
Efter hur han betedde sig sist fick hon hänga lite först o sedan sitta upp o skritta några varv.. Hoppa av o sedan upp igen.. De skrittade själv några varv på volten (i lina så klart) sedan gick jag bredvid:)
Gick hur bra som helst, han känns trygg med Emma o verkar helt enkelt inte gilla Linda alls... Haha så kan det vara ibland(:
Därefter tränade Emma lite med Armani som var vääldigt på hugget idag o skulle inte alls gå som Emma ville... Varför gå fint när man kan springa fort ist? Tror helt klart den hårda blåsen påverkade.
Passade på o filma lite men de blev väl si så där..
Slänger upp film från både Emma o Match o Emma o Armani(: .... nä det gjorde jag visst inte alls det.. Fungerar inte o bädda in..
Ehm länkar till klippen via min bdb ist då:)

Puss hej!!(:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0