Storm

Det var minst sagt en rejäl storm i natt; sov som en stock men vaknade av att Mattias bokstavligen skakade liv i mig... Enbart för o fråga om det var jag som släppt in katten i sovrummet... Sedan hade jag svårt o somna om vill jag lova i allt oljud utanför.
Hästarna fick som jag sa igår inte komma ut i morse. Även om hagarna skulle va hela kan grejor komma flygande, onödigt tkr jag.
Stormen har hållt i sig hela dagen o de känns som om det tar i ordentligt igen nu..

Emma o jag red på eftermiddagen ut på Challe o Alco; lite miljöträning o ridas ut i storm;)
Testade o låta Challe gå först när vi travade + galopperade o de gick kalas. Det var bara på hemvägen som han galopperade lite på sidan men han var lätt att hålla igen.
Alco o jag busade bakom Emma o Challe på hemvägen. Han skuttade runt som en gummiboll så det var bara o stå o lätt sits o vänta tills han lugnade ner sig *skratt*

Linade Match i "nya" sadeln som låg bra på honom med.. Pigg o glad o busig efter att ha stått inne hela dagen.
Sedan tränade Emma på att hoppa upp (idag gjorde han absolut ingenting utan stod helt stilla).
Släppte sedan ut de direkt på en volt runt mig o trots att ensilageplasten blåste o smällde; plåten smällde i ladan o gungan i trädet blåste runt var han lugn o snäll. De fick hålla sig i skritt fall i fall.
Tränade på att göra halt o gå fram igen. Vid varje halt vände han på huvudet för o lukta henne på tån; såg rätt kul ut. Första gången blev han rädd o skulle skutta undan lite *fniss*

Slänger upp en bild på när Challe provade sadeln





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0