Egypten

Hej allihopa!:)
Idag blir det inget inlägg om hästar som bloggen är tillför utan ist blir det ett litet inlägg om vår Egypten resa.

Det var en tidig morgon tisdagen för två veckor sedan så vi skulle flyga iväg.
Flygrädd som jag är var jag gråtfärdig  halva flygresan. Men den gick hur bra som helst:)
Vi har mått o blivit behandlade som kungar där nere; verkligen. Personalen på hotellet var fantastiskt.

I första veckan åkte vi med United Submarines ut på havet för o se havslivet på närmare håll.
Bottnen på båten var gjord i glas så det kändes som att sitta nere i ett akvarium - superhäftigt(:

Sista veckan åkte vi iväg o red kamel i öknen i två timmar o såg solnedgången från kamelryggen, det var verkligen en häftig upplevelse!

Vi har solat o badat varje dag o bara njutit; det var bara en dag som det var dåligt väder.. Vattnet var varmare än luften.
Åker ni till Egypten så snorkla!!

En sak som gör ont i mig är o se hur de behandlade sina hästar när vi var ute med kamelerna. Jag har aldrig sett en häst/hästar få så mkt stryk utan att överhuvudtaget ha gjort någonting...
Vi var så arga att det kokade i oss och jag fick bromsa Mattias för att inte göra något... För i ett sådant land ska man för sin egen säkerhet inte göra något..
Hade det varit i Sverige hade jag ryckt piskan ur handen på idioten o slått ihjäl honom...
Hur kan man ta tag i en häst som står uppbunden o bara ställa sig o slå; för o sedan skratta när den i panik försöker komma bort från en...
Elaka jävla människor; de fungerar inte i huvudet som oss för fem öre... Det är väl så de behandlar sina kvinnor med.!

Nog om det, vi har haft en underbar semester o sett väldigt många fina sidor av Egypten. Men jag rekommenderar er bara att åka dit i en vecka om ni ska dit för man blir lätt uttråkad.. Det är inte bara att gå ut på stan o kolla i affärer osv.
Överallt omkring dig har du poliser med k-pistar; väldigt obehagligt.
Samtliga hotell har beväpnade vakter o där är grindar in så att ingen ovälkommen ska kunna ta sig in.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0