Nytt år

Hästarna fick äpplen vid tolv slaget, precis som förra årsskiftet :)
Match var mest orolig för raketerna; Challe brydde sig inte ett dugg o Alco o Armani flög runt några varv när de sköt som mest. Men tyckte ändå det var relativt lugnt:)

Idag insåg jag oxå att det bara är EN vecka kvar tills jag, Mattias, Lotta o Christian åker till Egypten:) Ska bli helt UNDERBART att få två veckor med värme, bad, god mat och bara koppla av från allt=)

4 hästar kräver MKT tid så det är i regel ridningen som får sättas till sidan för o hinna med, innan kunde jag rida + fixa stallet innan jag åkte till jobb på eftermiddagen.. Nu hinner jag bara göra klart stallet.
Det blir mkt lättare när det är ljust ute längre så att man har hela em/kvällen på sig:) Dock är jag tanken att Armani ska ut på foder igen...

Pojkarna mår fiint i övrigt; mamma får fixa med hovis o vaccinationer av Armani o Match nu när vi är iväg. Hon har passat på o ta semester med då så att hon kommer gå hemma o mysa med djuren o bara ta igen sig.

Idag blir jag ett ordentligt utbrott när jag kom ut med Armani till hagen, han trodde att det var han jag var arg på.. Stackars lillfisen(:
Linorna låg slängda på marken o hantagen var av smällda:@ Där står man med en busig rumpnisse som bara vill iväg i hagen.
Jag hänger ALLTID upp linrona när jag tagit in hästarna för jag vill INTE ha dom slängda på marken av MÅNGA anledningar.. FFA av säkerhetssjäl...
Men när handtagen dessutom var sönder; då blir man faktiskt väldigt lack...

Nog om det.
Hoppas ni fått en bra start på det nya året.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0