Skimlar idag - fuxar i morgon

I morse skulle jag hämta upp Emma som skulle hjälpa mig att motionera kusebusarna.. Men det var mer eller mindre snöstorm så det fick vi ställa in.
Mattias o jag tog oss nätt o jämt till stan för o handla det sista inför resan; men när vi skulle hem igen hade det både slutat snöa och blåsa *puuuh*

Hemma sen tog jag en skrittur på Challe i snön; så nu har jag suttit på honom för första gången:) Vi ska ju inte ut på någon dressyrtävling ihop om man säger så; för det ser inte helt proponerligt ut *skratt* Han är i minsta laget, men men=) Han bär upp mig och är super mjuk o rida iaf (ja iaf i skritten eftersom han inte är igång för mkt mer). Med supermjuk hand och mkt ben så går han som en klocka.
Ska bli kul sen när han är igång och det är fungerande underlag att se hur mkt han kan inom dressyren. Han verkade inte koppla vad jag ville när jag försökte flytta honom några steg i skänkelvikning.

Jag får faktiskt vara glad att Alco blivit så stor som han är och att han bär upp mig så bra när vi rider dressyr; för på honom är jag med lång men inte för lång(:

Tog sedan ut Match och tömkörde honom; han har blivit mkt tuffare i all hantering i stort och testar en. Mamma vågar inte riktigt säga ifrån så han är inte så snäll o ta till o från hagen.. Mot henne då; mig har han betydligt mer respekt för.
Han skulle testa mig i tömmarna idag med men efter någon tillsägelse gav han upp och skötte sig utmärkt.
Så himla fin när han dansar runt med fjäderlätta steg.
Match tror jag tyvärr inte kommer bli så pass stor att jag skulle kunna ha honom som ridhäst:( Jag är trots allt 177 lång...
Challe är 152, Alco är 157, Armani 163 (dock vuxit mer) o sen Match är idag inte över 140...

I morgon blir det fuxarna som ska motioneras.
Armani så nätt i lina eftersom han typiskt nog tappat en sko.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0