Effektiv dag

.. o jag har inte kännt mig det minsta stressad:D

Blev ett dressyrpass på Alco i morse; höll oss på grusbanan då gräs är alldeles för hal o "sumpig" just nu.
Kändes lite konstigt o sedan upptäckte jag att jag glömt min hjälm; hur man nu kan glömma den då det borde gå på vana att ta på den... Nåja, när den var på kändes det hur bra som helst o Alco gick dessutom riktigt bra.
Red på i ett snabbare tempo i galoppen för att sedan kunna samla upp honom lite o på så sätt få ett faktiskt mkt trevligare steg än vanligt:)

Provade sedan att tömköra Santana. Då varken träns/bett mm kommit än (körtränset har jag förvisso men fortf inget bett) så satte jag tömmarna i grimman.. Mammsen gick framtill o höll honom löst i grimskaftet fall i fall.
Men han var oväntat DUKTIG. Tror inte det kommer bli några som helst problem att köra in honom senare.
Någon gång vände han sig om o blängde på mig; han förstår ju inte vad man vill riktigt än men svängde när jag bad honom o trav kommandot har han lärt sig.

Framemot kvällen blev det de andra två:) Mattias skrittade Challe när Kajsa o jag tog  Match. Var lektion i paddocken så vi började i en gräshage, o det gick lika bra där som i paddocken.
Flyttade oss sedan in i paddocken o idag släppte jag på linan ca 1,5-2 meter så att Kajsa kunde styra, stanna osv utan att jag skulle kunna på verka. Hon använde även hjälperna när han skulle gå fram igen.
Super duktig, verkligen!(:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0