3 års testet

Om en månad går anmälningstiden ut till 3-års testet. Hoppas jag hinner får tillbaka Santanas pass ett tag innan så jag kan kopiera reg beviset (sitter i passet tillskillnad från arabazen där det är på seperat papper) o skicka med i anmälan.

Hoppsadeln passade givetvis inte så är någon intresserad av att köpa den så hojta(:

Dressyrpass på Alco i morse; glömde handskarna och orkade inte hämta dom när jag insett det iheller så det resulterade i en stor vattenblåsa på ena ringfingret.
Han var inte kul alls att rida idag; motsträvig och tjurig. Kändes mer som att jag gav mig in i en strid från det att jag satt upp. Efter att på marginalen vunnit "striden" efter närmare en timme i sadeln var han super mjuk o trevlig de sista tio minuterna; o det är ju iaf så man vill avsluta ett ridpass^^

Blev betet på eftermiddagen; tog ett dressyrpass på en otroligt lojj Challis.. Han vaknade till i galoppen o bjöd på en serie bocksprång; han väntade sig nog inte att jag skulle gasa på honom lite till o sedan jobba honom ett tag till. Han kändes allmänt förvånad faktiskt(:
Sedan var det Match tur o Kajsa kom lagom tills han var "klädd". Idag höll jag honom väldigt kort o böjde nacken lite så att han inte skulle få kraft att sätta iväg.. Så när Kajsa kom upp i sadeln gick vi runt lite tills han slappnade av; sedan svängde hon över benet och hängde en stund medans vi gick innan hon hoppade ner.. Sedan upp igen o samma visa. Tränade på att stanna o sedan gå fram igen flera ggr innan hon hoppade av.
Han verkar tycka det är obehagligt precis när man ska på o av; inte när man väl sitter o rider runt; så det får bli hoppa på o av tills han vänjer sig nu framöver.

Armani vilar två dagar nu o Santana blev pysslad med i vanlig ordning.
Bokade om tiden med hovis en vecka tidigare då hovarna på samtliga utom lillen ser bedrövliga ut. De har gått 6 veckor men ser ut att ha gått 10... Nog för att de växer mer på sommaren men har aldrig varit med om att de vuxit så här fort tidigare:O

3 av 5 sover inne i natt då de gått ut med klass 2 varning över Skåneland pga regnet som väntas under natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0