Kräk

..inte min dag idag

Powerwalkade runt travbanan med hög musik i lurarna i morse för o släppa alla störiga tankar. Jag hatar o sälja häst, vet ni de? Egentligen vill jag ha hela stallet fullt med hästar o på ngt sätt försörja mig helt på det.

Red sedan Alco barbacka 30 min; mer klarade inte mina ben. Tror där kommer komma en duktig träningsvärk senare. Han var jätte duktig och jag hade lättare än vanligt o sitta på honom, inte ens avsaktningarna blev spec stötiga utan mjuka o fina. Han är så rund o go om magen med nu att man sitter rätt brett *haha*

Sara kom strax efter att vi var klara och hopptränade Armani. Fick bli två ggr denna veckan då hon åker till Frankrike o sedan Grekland så hon kmr inte komma på ca 3 veckor.
Började med en lång cavalettiserie på 7 bommar, gick sedan över till galoppbommar där varannat var upphöjt på ca 20 cm.
Ändrade sedan till en liten kombination med kryss o bom emellan så att han höll sig "vaken".
Höjde lite efter hand o avslutade med en kombi där första var ett kryss o sista en oxer på ca 70 cm.
Han hoppar ALLT hon styr på o även om han kommer fel på första så hoppar han ändå nästa. Han är jätte duktig o försöker verkligen.. Efter hinderna däremot studsar han o har sig mest *suck* Någonstans måste han ju störa sig.

När han var badad o klar var han åter igen ett as o släppa ut i hagen. Gick med honom ut o in genom grinden för att han skulle gå lugnt. La slutligen kedjan över näsan o då svarade han med att resa sig över mig o fäkta med frambenen mot mitt huvud. När han höll på o slå över släppte jag. Kanske dumt; ibland kanske de vore bättre o dra omkull men jag är väl inte helt för det...^^
3 skinnflådda fingrar o ev ett brutet långfinger. Gör fruktansvärt ont, svullet o går inte o böja... Hoppas på en stukning lr så, tänker inte kolla upp det iaf... När de ändå inte gör ngt åt fingrar..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0