Helsingborgs Djursjukhus

Efter att ha kämpat med Alco's kolik sedan igår; sa veterinären till oss att åka upp med honom till Helsingborg idag.
Verkade bättre igår efter att veterinären varit där men mycket trött(vilket kanske inte var så konstigt), i morse var boxen upp och nervänd igen o maten orörd så vi ringde ut veterinären igen som då sa åt oss att åka upp..

Han var/är väldigt förstoppad och vääldigt uttorkad, de satte nål, lyssnade o kände på honom samt sond genom näsan för o pumpa in olja de hållet.
Sedan kopplade de upp honom på dropp - en massa sådan.
Han ska gå igenom samma procedur med sonden ikväll igen o sen ska de undersöka honom på nytt i morgon fm; så jag får veta mer efter lunch i morrn..
Hoppas på o få hem honom på måndag igen o att magen kommer igång som den ska så klart..
Älskade lille prinsen<3

Jag var inget vidare bra stöd när nålen i halsen skulle sättas, de är ju SJUKT mkt längre än de vi sätter på våra patienter på jobb; o de sätter vi dessutom inte i halsen;)
Han försökte krypa upp i min famn o jag stod o gungade mot en stolpe för o inte svimma. Den snälla personalen tog dock över så att jag kunde gå ut just då.


Kommentarer
Postat av: Farmor Kicki

Men lilla pluttgubben <3

Vi håller ALLA tummar å tår för ett snabbt tillfrisknande!!

Mulpuzzar o gokramizar till er <3<3

2012-02-20 @ 00:35:18
URL: http://www.aagrenarabians.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0