Underbara lediga dag

Du milde vad denna dag varit efterlängtad! :) .. även om den tillbringats till större delen i stallet :)
 
Slängde ut hästarna i morse innan jag o Alco tog en skritt-tur tsm med Mini och Ärthan.
Att släppa ut Calle idag var rent ut sagt bajs. Skulle kunna strypa honom långsamt. Han skulle minsann INTE gå ut i någon lera vilket resulterade i att han stod på bakbenen o backade o backade o backade; ändå tills vi var nere vid vägen. Kände riktigt hur det kokade i mig och kunde överhuvudtaget inte få honom att tänka fram; finns inget värre än hästar som enbart tänker bakåt.
Gav mig fasiken på att jag inte skulle tappa honom så är nu skinnflådd i ena handen; o in i hagen åkte han tillslut.
Han behöver aktivering..! Även fasta rutiner så att han snabbt lär sig vad som är rätt o fel då han är alldeles för stark att åka efter på gårdsplanen.
 
Blev som sakt en skritt-tur sedan, en kylig sådan men vad gör det när hästen är pigg o glad o framåt =)
 
Har även haft inne hingstarna idag o borstat o pysslat. Cezar o Doffe blev det lite miljöträning med då de fick gå över presenning; Doffe fick även testa att ha den över sig vilket gick strålande.
Sandra miljötränade Wind Fire samtidigt =)
 
Efter fikapauser o stallfix mm kom här en ny liten tjej och tog en tur på Lady.
 
Har haft en hyffsat bra ledig dag o väntar nu på att sambon ska komma hem så att vi kan se någon film<3
 
I morgonbitti väntar en ridtur igen; vi ska ha Sandra o Calle med oss.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0