I finally

...see what it means to be living
 
Häromdagen när jag o Mattias skulle ta en fika på stan efter mitt arbetspass; i onsdags för att vara exakt så var där en man som successivt blev mer eller mindre medveslös. Hysteriska anhöriga o folk överallt... (förstår fullt ut paniken hos de anhöriga).
Min första tanke när jag sprang fram var att han måste vara en diabetiker, utan att ha fått det bekräftat så utgick jag från det och med SOS i luren dirigerade jag folk med att hämta druvsocker, möta upp ambulans mm... Strax innan ambulansen kom kunde släktingar bekräfta att han var diabetiker (kan givetvis bero på något annat ändå men jag utgick från det.. Kan väl vara för att jag jobbar på en endokrinavdelning)
Vad som gör mig upprörd, ja tom förbannad är att vi svenskar är så nedrans FEGA.. Det är inte första gången jag ser hur folk samlas, fler o fler och INGEN gör NÅGOT?! Alla bara tar förgivet att "någon annan gör"..
Jag gick iväg så fort ambulansmännen kom och tog över, då de är dom som har mest kunskap. Men andra åskådare stod kvar o bara stirrar. VARFÖR?!
Skäms på er...
 
Nu har jag jobbat färdigt för denna veckan och ska förutom njuta av min ledighet ha ridande barn både lördag och söndag. 3 st om dagen:)
Alco o jag ska oxå bort en dag på banan o ta oss ett litet pass<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0