10 år

Alco o jag har hängt ihop i 10 år i höst. 10 år? ! Är det inte helt galet. Han är den absolut snällaste o mest medgörliga häst jag någonsin utbildat. Även om han är en mespropp har han alltid funnit sig i allt man gjort o alltid försökt även om vi missförstått varandra många ggr;)
Idag är han något mesigare  (inbillar sig en del som inte existerar) men fantastiskt rolig. Pigg o framåt o kan alltid hitta på ngt skit. Det är absolut ingen tråkig häst som bara går o går o aldrig hitta på ngt hyss.
När han var 4 år kunde jag rida ut barbacka bland bussar o traktorer utan problem. Idag är jag inte lika tuff; ) (har väl blivit förnuftigare med åldern)
 
Idag blev det en runda i kyla o blåst. Inte alls skönt väder tyckte jag men motionera behövde han/vi annars kommer vi aldrig igång igen. Valde att galoppera en kort sträcka o insåg att jag nog får ta i om jag ska få stopp på honom igen; )
Kanske inte helt smart att välja att galoppera på hemvägen när han mest skrittat o travat i 2 veckors tid.
Bella fick oxå rida en sväng, hon ville som vanligt inte hoppa av efter den lilla rundturen 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0